BEST OF 2021! enligt Siri


Topp 10 uppdateringarna under 2021


Hej och välkomna till min 10 topplista över de uppdateringar som har kommit i SSO under 2021. Jag säger då vilket år vi har haft, det har hänt en del förändringar i SSO och jag tycker att många uppdateringar har förändrats till det bättre men det finns alltid saker som kan bli bättre. Så jag tror att SSO kommer att fortsätta ett litet tag till med att uppdatera olika områden i spelet till den nya grafiken så det är nog därför det har varit lite avsaknad av både evenemang och uppdrag samt att det har mycket med limited edition hästar för att kunna finansiera SSO, så jag hoppas att vi alla kan vara överens att utveckla spel ÄR INTE GRATIS... Men men nog om detta här är min lista på de uppdateringar som jag tyckte var bäst under 2021 och jag kommer att använda bilder från SSO's hemsida i detta inlägg.

10. Lär känna Gary Goldtooth


Äntligen så får vi träffa denna man som alltid kommer med de magiska hästarna från Wildwoods, jag har länge varit nyfiken på Gary och undrat vad för slags man han är. Så det ska bli roligt att få lära känna honom mer i framtiden.

9. Uppdaterad grafik


Jag bara älskar den nya grafiken och de nya uppdaterade områden som har kommit i år, så jag är spänd på att få se vilka områden som kommer att bli uppdaterade härnäst. För att det finns fortfarande en hel del områden som behöver lite kärlek bland annat Jarlaheim, Dinodalen, Södra skördebyggden m.m.

8. Uppdaterad hästskötsel


Vad mer kan man säga än att detta var verkligen välbehövligt och att man kan dessutom göra skötseln varsomhelst i spelet nu är ett väldigt stort plus från mig.

7. Nya hästar


Jag gillar verkligen att vi har fått så många olika hästraser i SSO, och jag gillar alla raser som har kommit till SSO under 2021 men jag tror nog att jag gillar generation 3 arabhästar bäst. För att de ser så nyfikna ut och de verkar som att de är helt med på noterna att fara ut på olika upptåg med oss spelare runt om Jorvik. Dock så har jag köpstopp av hästar då jag har för många att levla upp.

6. Djupare in i Wildwoods


När det nya området i Wildwoods öppnades så älskade jag det redan från första stunden då jag spelade igenom questkedjan, jag älskade mystiken och det som var fortfarande outforskat. Att få träffa hästklanerna som fanns där och det ska bli kul att se vilket sorts band man kommer att ha med klanerna i framtiden.

5. Magiska hästar


Jag vet att jag pratade lite tidigare om att det har varit en hel del med magiska hästar i år, både nya men också lite äldre magiska hästar som var på återbesök. För min del så gillar jag också dessa hästar mycket och de husdjur som följer med. Men jag måste då få säga att de magiska hästarna som jag gillar nog allra mest är drakhästarna för de är hur coola som helst och jag längtar att få se vad SSO kommer att hitta på härnäst när de gäller de magiska hästarna.

4. 10-årsdagen


Grattis grattis igen SSO för att ni har funnits i 10 år. Det har varit otroligt roligt att få följa med på denna resa och jag hoppas att SSO kommer att få finnas kvar ett bra tag till, är så otroligt nyfiken på hur storyn kommer att utveckla sig och vilka andra tokerier som Jorviksborna kommer att hitta på. Samt man tackar ju inte nej till hästen och husdjuret som vi fick gratis under födelsedagsveckan.

3. Vinterbyn


Vintereventet är ett av mina favoriter som jag ser fram emot varje år, jag bara älskar hur fint det har blivit i Vinterbyn. Tyvärr så har jag inte kunnat njuta så mycket av eventet, men av det jag hann spela så älskade jag var enda sekund av det.

2. Halloween


Mitt absoluta favoritevent! Jag kan bara verkligen inte få nog av det, jag älskar verkligen detta område för att det finns så mycket att ta del av och jag är jättenyfiken på Galloper Thompson. Och i år så har vi fått ta del av hans minnen och att vi har fått reda på Thompas hästs namn, så jag hoppas att i år när Halloween återkommer att vi får fortsätta att titta igenom hans minnen och vilket sorts band han har till sin häst.

1. Rädda Fripp


Vad mer kan man än säga när det är huvuduppdrag som man får spela igenom? Det är det här som man spelar SSO för, att få reda på vem Fripp är egentligen och vad är en ödesryttare för något, vad vill druiderna ödesryttarna och vem är egentligen Garnok? Tänker inte spoila något från uppdraget då man äntligen får rädda Fripp men det var otroligt skönt när man hade gjort det och det var verkligen kul att han fick sig en liten uppfräschning från sitt gamla utseende.

Så här är min lista över de uppdateringar som jag tyckte var bäst under 2021. Som jag också nämnde tidigare är att det finns alltid rum för förbättringar, men jag vet att SSO jobbar så gott de kan under de rådande omständigheterna och jag vill verkligen tacka dem för allt de har gett oss spelare genom de här 10 åren.

Avslutningsvis så vill jag dela med mig mina förhoppningar över vad som kommer att hända i SSO under 2022. Och jag ska försöka att vara realistisk.

Och det jag hoppas på att få se i SSO under 2022 är:

- Att de fortsätter att uppdatera områden som behöver få sig en uppfräschning till den nya grafiken.

- Ny garderob med oändligt utrymme och att den funkar som global storen där man kan titta både på sig själv och sin häst.

- Nya uppdrag med olika karaktärer som man möter/ har mött. T ex. Får vi reda på vem som bor i slottet/ stora herrgården i Gyllenåsarnas dal, får vi möta Kallterna igen eller kommer vi att stöta på Ishäxan före? Kommer vi att få reda på vad som finns inne i Fort Maria? m.m.

- Mer att göra i Jorvik city och i gallerian, t ex. egen bostad i Jorvik city? Kommer vi att besöka skolan eller ska vi börja där?

- Mer lore

Så, nu har jag babblat klart för idag men jag hoppas att det har varit en rolig läsning och jag hoppas att vi ses redan nästa vecka, så ha det så bra tills dess!

Puss & kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

The mainstory so far...