BEST OF 2021! enligt Kelia

 


Topp 10 bästa uppdateringar 2021

Hallå alla! Nu är det dags för en recap över året som gått och uppdateringar som SSO har rullat ut med, så här kommer min, Kelias, lista över de 10 bästa uppdateringarna 2021 (och kanske några bonusar). Bilderna har jag lånat ifrån SSOs webbsida. Jag var helt hundra att jag gjorde en förra året men hittar bara en från 2020. Konstigt. I år är den tillbaka igen i alla fall. Trevlig läsning!

10. Finnhästen


Ännu ett kallblod anlände till Jorvik. Jag älskar kallblod! Men har köpstopp, får verkligen ta mig i kragen och levla de nuvarande hästarna jag har så jag kan köpa fler, haha!

9. Regnbågsfestival


Ett återkommande event men lika roligt varje gång. Jag gillar att rida bland molen och trevlig med regnbågsfärgade outfits både till mig och mina hästar.

8. Gotlandsrusset


Gottlandsrusset fick sin en makeover under 2021. De var söta innan men nu blev de ännu sötare! Precis som med finnhästen har jag inte köpt någon egen än. Bara väntar på att levla upp mina nuvarande hästar! De enda hästarna jag har köpt är limited edition. Men de har kommit några sådana så riktigt utan hästar är jag inte, haha.


7. Uppdaterad hästskötsel


Hästskötseln blev uppdaterad under 2021. Nu är det enklare än någonsin att ta hand om sin häst. Och man kan göra det överallt!

6. Utforska Wildwoods


Under 2021 fick vi utforska Wildwoods ännu mer, en mystisk härlig och människofri plats (förutom jag då). Jag tycker om att hänga där och jobbar på att bygga upp mitt rykte med de olika klanerna!


5. Vinterfestival


Vinterfestivalen brukar vara en favorit. Under 2021 så uppdaterades byn och loppen. Jag tyckte att Vinterbyns charm blev ännu mer magisk och det var trevligt att tillbringa lite mer tid i spelet.

4. Halloween


En annan återkommande favorit. Ungefär samma som föregående år, men fortfarande trevlig och jag gillar att få gratisgrejer! Det funkar bra för mig för att jag får en "anledning" att hänga mer i spelet. Jag tycker mycket om spelet men det finns många andra saker som tar upp min tid. Men gratisgrejer säger jag aldrig nej till (så länge som de är fina, men SSO brukar göra fina saker! :-D)

3. Grattis SSO på 10-årsdagen


Under SSO's födelsedag fick vi en egen häst som communityt röstade fram! Vi fick göra en massa roliga saker och eventet varade länge (ett tema för året). Helt klar mysigt!

2. Silverglade och Steves gård fick en remake 




Mer superfin grafikuppdatering. Stilen är helt magnifik i SSO. Snart är allting i samma standard som den här fantastiska grafiken. Det gör det helt klart ännu roligare att spendera tid i spelet!

1. Rädda Fripp - Huvuduppdrag


Vi fick ett nytt huvuduppdrag! WOW! Hur skulle detta inte hamna på förstaplatsen. Det är ju helt otroligt roligt! Absolut bäst! Jag ska inte berätta några spoilers utan i så fall får ni leta upp bloggposten där jag berättar om min upplevelse av uppdraget!

BONUS:

Öppet hus:


Ännu ett återkommande evenemang och mest en favorit för att man kan köpa exklusiva hästar och fantastisk utrustning och kläder.

Fler och uppdaterade banor för banhoppning i Moorland:


Mer banor i Moorland betyder snabbar levling för mig! Även om jag inte gör levlingsrundan just nu så passar det fint för när man väl har tid att göra alla banor. Nu har vi ju dock ganska många så om man bara sätter den sidan till kan man nog levla ganska fort!

Den uppdaterade Islänningen:


Även islänningen fick en efterlängtad uppdatering. Tycker verkligen att SSO lyckats fånga den snabba, lilla hästens charm och det känns verkligen som en Islandshäst. Samma sak för mig som med de andra hästraser som släppts under 2021 - köpförbud, haha!

Sammanfattning:

Några korta sammanfattande tankar från mig... 2021 var inte SSO's starkaste år när det kommer till uppdateringar, men så är det. Man kan inte vara på topp jämt. Trots det hände det en del roliga saker under året. Fina grafikuppdateringar, fina hästar som kom, både nya och uppdaterade. Många roliga event. Jag gillade att eventen var långa och sträckte över flera veckor, men saker att göra hela tiden. Man hade tid att göra allting och samtidigt kunde man inte göra klart allt på två dagar utan att man "tvingades"/uppmuntrades komma tillbaka under en längre tid. Jag gillade de nya kläderna och utrustningen som släpptes. Det var ett helt OK år. Men jag hoppas såklart på ett ännu bättre 2022.

Förhoppningar för 2022:
Jag tänkte avsluta med mina förhoppningar för 2022. Jag ska försöka vara realistisk. Jag förstår att saker tar tid att utveckla. Men några saker som jag på rak arm önskar ska hända tänker jag lista här. Sedan kommer jag tillbaka i början på 2023 och ser om något av det har uppfyllts!

Jag hoppas att:

- vi får vår nya garderob
- vi får en fin allround/dressyrsadel
- vi får fler uppdrag (behöver inte vara huvuduppdrag)
- vi får reda på fler lösa trådar (ex. vad hände med Kallterna? Kan vi komma till herrgården i Gyllenåsarnas dal? Vår bostad i Jorvik City?)
- mer att göra i Jorvik City
- mer lore

Det var allt för mig denna vecka! Ha det fint så hörs vi snart igen!

Puss och kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

The mainstory so far...