Mer vintrigt kul


med banor och andra aktiviteter

Bilden är från SSO's hemsida

Hej allesammans! Jag hoppas att ni har det kul med allt vinterfirande i SSO, själv så har jag inte hunnit spela något än men jag hoppas att jag kan få in lite tid och ta mig en titt i både vinterbyn och vad som händer lite allmänt runt om Jorvik.

Men det jag har sett i alla fall så verkar det vara super mysigt och de nya hästarna skuggsköld och snödansare är ju så himla fina så jag måste bara försöka att skaffa mig dem så fort jag bara kan! Och husdjuren som kommer med dessa fina hästar är super fina de också!

Förutom att man håller hela tiden på att dö när det kommer nya hästar och husdjur så kan vi titta kanske på lite andra aktiviteter som finns på Jorvik och det har kommit två nya lopp, ett som Guillermo håller i och den andra tävlingen håller Flipper och Flapper med. Du hittar Guillermo i paddocken vid Silverglades hästsportcenter och Guillermo kommer att stanna hela vinterfestivalen fram till den 12 januari och Flipper finns i Valedalebyn och Flapper finns i slutet av banan, och de finns också här under hela vinterfestivalen.

Något som är nytt för i år är att det finns en grupp som kallar sig för fjällrävsbeskyddare och de vill bevara fjällräven från olika faror så vill du veta mer så är det dags att du pratar med fällrävsbeskyddaren. Det finns nu en paddock i vinterbyn som har samma funktion som paddocken i Moorlandstallet och i ridhuset, det är 3 olika hoppbanor med ett vintrigt tema och jag ska definitivt kolla upp det så fort jag kan!

Det var allt från mig denna gång och jag hoppas att vi ses nästa vecka för mer vintrigt skoj i vinterbyn och i SSO.

Puss & kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween