Halloween 2021 - pt 2


Nya uppdrag med Galloper Thompson!

Bilden är från SSO

Nu har det äntligen hänt! Vi har fått nya uppdrag som går ut på att få reda på mer om Galloper Thompson! Jag är jätteglad och längtar tills jag får spela dessa uppdrag! Och vi måste träffa Linda utanför Moorlandstallet eftersom hon har haft uppenbarelser om Galloper Thompson, så sadla upp för ett riktigt roligt men kanske också lite läskigt äventyr!

Lite andra saker som vi kan göra under Halloween är att besöka den hemsökta ridstigen och hitta lite olika skatter som du kan ta till en kråka som heter Poe och Poe kommer att i sin tur ge ben som belöning... och tydligen så finns det ett magisk altare som osar av magisk energi så det verkar som att det finns lite hemligheter att ta reda på. Och vem vet om vi kan använda de ben vi får av Poe där så jag tycker verkligen att ni ska kolla upp det.

Kom ihåg att det är viktigt att samla själskärvor för att få årets Halloween-set, och man gör detta lättast genom att laga vilsna stjälar, Halloweenspel och tävlingar samt att det dyker upp en spöklik virvelvind som far runt om Jorvik och dessa dyker upp varje heltimme så samla så många du kan.

Nytt för i år är att det nu finns ett vågspel där man blir jagad av Galloper Thompson, för att starta detta så pratar man med ett spöke som vill att man ska ge 3 st själskärvor och i gengäld så får man en utmaning från spöket och det är att man måste hålla sig ifrån Galloper Thompson i 30 sekunder för att få en belöning, skulle man misslyckas så kommer man att transporteras tillbaka till fästet och man förlorar också själskärvorna som man ger till spöket. Helt ärligt så känner jag mig lite obekväm med detta då jag tycker att det är lite obehagligt när man blir jagad men jag tror ändå att det kommer att bli roligt i slutändan.

Vill be om ursäkt att inlägget blev lite sent, har haft mycket att styra upp i IRL och det har påverkat så jag har inte kunnat spela något men jag kommer att ha lite tid imorgon till att spela och jag är förväntansfull över vad jag kommer att hitta under Halloween!

Vill också passa på att önska er en riktigt trevlig och en fantastisk Halloween både i det verkliga livet men också i Starstable! 

Puss & kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween