Vår recension av ridhuset

Vad tyckte vi egentligen om det nya ridhuset?

För några veckor sedan testade vi det nya ridhuset och tänkte dela med oss av lite bilder och tankar om det. Jag, Kelia, tycker det har blivit jättefint. Det är modernare och ljusare, mer inbjudande. Jag tycker om att det är två dörrar till de olika ridhusdelarna, så behöver vi inte trängas när vi ska in, oberoende om vi är intresserade av markarbete, dressyr eller tänker tävla i hopptävlingarna.

Det  är roligt att man kan ändra inredningen och vinklarna i ridhuset, men även musiken går att ändra vilket är najs. Efter man har ridit ett pass i ridhuset kan man också ta sig några minuter i caféet och vila sig innan man rider vidare, medan man binder upp sin häst utanför så får den chans att beta lite friskt gräs! Superbra också att man kan nå sin garderob från ridhuset så behöver man inte åka hem för att klä upp sig inför dressyren, kadriljen, ridlektionen eller vad man nu vill pyssla med.

Det var sammanfattningsvis en väl behövlig uppdatering, som är väl utförd. Om jag skulle kunna ändra på någonting så skulle jag vilja lägga till att man kan sätta sig uppe på läktaren. Annars tycker jag mycket om hur det ser ut. Och vad stort det har blivit! Inget annat att tillägga från mig, nedan ser ni ett urval av de bilder jag tog när vi gjorde vår utflykt.












Och för min, Siri, del så är jag jättenöjd över det nya ridhuset för att det har varit i behov av en uppdatering ett bra tag nu. Jag tycker att ridhuset har fått en fin layout och att det är trevligt att ridhuset har ljusast upp, och jag gillar skarpt att ridhuset är så stort som det är för att man får en känsla av att man är i ett riktigt ridhus. Stora fina ingångar till de olika utrymmena och jag håller med Kelia att det är skönt att vi slipper att trängas när vi ska in eller ut i ridhuset.

Jag gillar att hoppbanorna har fått nya hinder och i den andra delen av ridhuset så får vi själva välja om vi vill ha dressyr, cavaletti m.m. sen så gillar jag att det finns ett café och att man når sin garderob i ridhuset är ju ett extra plus i kanten. Gillar verkligen kameravinklarna som man kan ändra på och speciellt den som man ser ovanifrån eftersom man ser ut som en liten prick och självklart så ska vi inte glömma att det är supernajs att man kan ändra musiken.

Så sammanfattningsvis så är detta en mycket väl utförd uppdatering som har varit länge i behov och det finns lite andra områden som också skulle behöva få lite kärlek men jag vet att SSO jobbar på det, sen så instämmer jag med Kelia att det hade varit kul om man kunde gå upp på läktaren och sätta sig där för att kolla in på en ridlektion eller två. Men i övrigt så är jag jättenöjd med uppdateringen och jag, Siri, skulle också visa lite bilder från vår utflykt men jag har haft problem med min dator och kameraläget i SSO så i dagsläget har jag inga bilder att visa men jag kommer att återkomma med bilder så snart som möjligt!

Tills nästa gång,

puss och kram

och 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween