Midsommar!

 


Midsommarfirande (men det är snart över)

Midsommarfirandet är snart över så passa på! Fram till onsdagsuppdateringen kan vi fortfarande göra det sista vi har kvar på midsommarfirandet och hjälpa Jorvik Rangers att få till ett riktigt fint midsommarfirande. Jag är lite sen, tanken var att detta inlägg skulle komma upp förra veckan, men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Men några dagar är det ännu kvar, innan vi går vidare till nya evenemang och äventyr!


För att börja uppdraget pratar du med Jorvik Rangern Marisol som står precis i början av midsommarområdet, som precis som förra året är bredvid Jaspers gamla lada i Moorland. Med hjälp av henne låser du sedan upp fler uppdrag så att du kan hjälpa till med olika bestyr inför midsommarfirandet.


Passa även på att kika in i shoppen, det nya seten till både ryttare och häst är så väldigt somriga och fina, passar perfekt för en härlig sommardag och i denna värmen kanske även ett litet sommardopp vid stranden i Fort Pinta.

Jag har gjort midsommaruppdraget innan och personligen var min favorit att samla blommor och göra kransar, vilket att förklarliga själ inte gick att implementera i år. Det tyckte jag var synd. Men jag red ändå dit och hjälpte till med förberedelserna. Min favorit i år var det fina setet. Som vanligt är det alltid mysigt att ta sig tiden att rida runt lite på Jorvik, i de vackra miljöerna och omgivningarna. Jag hoppas att vi får göra kransar nästa år!

Nästa vecka tar bloggen lite semester, men vi är tillbaka igen i början av augusti med mer reaktioner på onsdagsuppdateringar och massa annat. Först ska Siri göra sitt sista inlägg inför sommaren på onsdag. Men så länge vill jag, Kelia, önska alla er en finfin sommar! Mycket sol, bad och såklart hästar!

Puss och kram





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween