Dags att rädda Fripp (OBS SPOILER!)

 


Nya huvuduppdrag med ödesryttarna!

Denna vecka fick vi äntligen nya huvuduppdrag, som jag har längtat! Jag hade tillochmed så bråttom att göra uppdragen att jag inte hann uppdatera er här! Men nu kan jag uppdatera er från andra sidan och berätta vad jag tyckte om uppdraget! Till råga på det så fick Fripp också en ny look, wow, säger jag bara! Om ni inte vill läsa spoilers eller ni inte gjort uppdragen än så skippa detta inlägg.


Så om ni spelat SSO nyligen så vet ni att Fripp har legat sjuk i sitt rum väldigt länge. Nu äntligen var det dags för oss att rädda Fripp och ta honom tillbaka till Jorvik. Jag tycker att det var ett väldigt bra och innehållsrikt uppdrag, speciellt att vi fick veta mer om Fripp och hans bakgrund vilket jag alltid tycker är roligt. Eftersom det var ett tag sedan senaste uppdraget så uppskattar jag att de även leder en in i det nya uppdraget och hjälper en att fräscha upp minnet med vad som hänt sedan senast och jag fick återigen koll på saker som jag glömt. Flera oväntade karaktärer blev inblandade i detta uppdrag och räddningsaktion, t.ex. Mrs. Holdsworth och Ydris. 

Jag vet att det tar jättelång tid att göra uppdrag så jag blev jätteglad att detta uppdrag var så pass innehållsrikt ändå, det tog ända mig mer än en timme att spela igenom (jag minns inte exakt, men jag läste dialogen och även fotade jag lite). Jag blev förvånad att det var så pass långt, förvånad och glad såklart! Det var fint och interaktivt. Jag gillar den nya stilen på uppdrag, hoppas att vi får mer uppdrag och några fler event, jag längtar efter event!

Det var lite korta tankar om veckans huvuduppdrag, jag tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder från mitt äventyr men jag har inte bilderna här just nu, så återkommer!

Jag gillar dock att det finns lite "evighetsgrejer" att göra som att samla skräp och blommor. Det är trevligt! Nu ska jag ta mig en liten tur i de jorvikiska skogarna, vi hörs snart igen!



Puss och kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween