Vad är en...


H.Ä.S.T?

Bilden är från SSO's hemsida

Hej och välkomna till dagens inlägg som kommer att handla om Big Bonnys H.Ä.S.T, och vad är en H.Ä.S.T då? Jo, det är en förkortning på Hushållsändrings- och sakomvandlingstjänst så denna maskin kan förvandla skräp till skatter och det passar ju bra då Jorvik medborgarna är glömska och GED-anställda är slarviga med sitt skräp och detta ska ju inte behöva gå till spillo eftersom det är skräpet som man matar H.Ä.S.T med. Vart kan du hitta skräp då? jo, det finns runt om Jorvik och när du plockar upp skräp så får du en återvinningspollett som du kan lämna in i en butik och få shillings eller så kan du ta den till Big Bonny och hennes H.Ä.S.T, för gör du detta så kan du få några riktigt fina belöningar.

Det ska också tilläggas att Arabhästen och Pintoaraben flyttar från Goldspurs gård och Fort Pinta till Paddockön, och i samband med detta så kommer det att ske en prissänkning så generation 1 arabhästar kommer att kosta 250 sc och generation 2 arabhästar och pintoaraber kostar 485 sc. Och i fall ni som undrar så verkar det som att denna ras kommer att få sig en uppgradering till generation 3 och det ska verkligen bli kul att få se hur denna vackra häst bli ännu vackrare.

Så det var allt om förra veckans uppdatering och nu över till något annat, och jag måste få verkligen hålla med Kelia när hon skrev i förra veckan och ja, det är samma sak för min del. Jag är också en periodare då jag spelar mycket SSO och ibland mindre, och just nu så är jag inne i en period då jag spelar mindre än vanligt för att jag har andra saker i IRL som plockar min uppmärksamhet just nu och jag måste få fokusera på det. Sen så kan jag också instämma med Kelia för det är inte alla uppdateringar som jag gillar heller som SSO lägger ut men jag kan åtminstone läsa nyheten och tycka att det är roligt för andra som har längtat efter en viss uppdatering, så mitt råd till er som inte tycker om vissa uppdateringar är att man läser den och tycker man om uppdateringen så är det roligt att ni gör det och för andra som inte gör det säg bara vad kul för andra och sen går man vidare, för jag tycker det är verkligen fult av de som klankar ned på SSO bara för att de har gjort "fel" uppdatering.

Jag har redan nämnt det en gång tidigare och nu vill jag påminna er igen, hur många spel uppdaterar EN GÅNG i veckan? Jag kan då säga att jag känner till flera spel som får en DLC eller extra content en gång per halvår eller kanske ett år efter att spelet har släppts. Dessutom så har SSO en hel del planer som de håller på att förverkliga just nu och det kommer att TA TID innan allt i spelet är uppdaterat till den vision som SSO vill ha i spelet.

Nu har jag surrat klart och veckans uppdatering kommer att handla om ett lopp i Gröndal som gör att vi bygger rykte snabbare i området, men det blir mer om det kanske nästa gång tills dess så hoppas jag att ni har det bra och så ses vi tills nästa vecka!

Puss & kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween