Uppdatering av hästskötseln


Ny funktion till hästskötseln och andra små uppdateringar

Bilden är från SSO's hemsida

Vi har fått en uppdatering av hästskötseln i SSO och nu går det att sköta om hästen vart som helst också! Jag tycker att det är jättebra och det känns riktigt skönt att man inte måste hitta ett stall var ända gång man måste sköta om sin häst. Och hur fungerar de nya funktionerna då? Jo, man ställer sig vid hästens huvud och klickar på det och det kommer att dyka upp en meny där du kan se vad som behöver göras, hästens smiley har ersatts med en framstegsmätare och där kan du se hur hästen mår helt enkelt och hur den kommer att prestera i t ex. lopp.

Både hästskötselföremålen och fodret har fått sig en uppfräschning så det kan se annorlunda ut än vad vi spelare är van vid. Och har man lite tur så kanske får vi se en liten glädjedans från våran häst efter att vi har skött om den.

En annan liten uppdatering som har kommit är att nu kan vi resa till Pandoria med alla hästar så att vår starthäst får lite vila från Pandorias magiska energi, men tänk på att vissa uppdrag kommer att fråga efter din starthäst.

I år så har det inte varit en alla hjärtans dag-evenemang för att SSO håller på med att skapa nytt och spännande innehåll men det finns alla hjärtans dag butiker runt om i Jorvik som har fina föremål och rosa rosetter till vår häst. Butikerna kommer att finnas tillgängligt fram till den 24 februari så kolla in där innan butikerna stänger sin verksamhet för detta år. Glöm inte heller att kika in i Moorlands bonusbutik för er som har bilvit eller är Star rider för det finns ett nytt föremål i butiken.

Nu så har ju Gotlandsrussen varit ute i två veckor och ja, jag kommer att skaffa mig ett Gotlandsruss men det kommer att dröja innan jag gör det för att jag har en hel del hästar kvar att levla upp och känner att jag vill ta i tu med det innan jag köper mig ett Gotlandsruss. Men för er som har ett Gotlandsruss så har lämnat era synpunkter så har SSO gjort en liten undersökning för att kunna organisera era synpunkter. Då ni gör undersökningen så tar det mellan 2 - 5 minuter och gör den endast EN gång. Och för er som inte har hittat vart undersökningen finns så finns den här.

Det har även kommit nya stjärnor till Jorvik och denna gång så finns de i Wildwoods. Tycker att detta är riktigt skoj då man får leta dessa dolda guldstjärnor för att man får utforska Jorvik på ett helt annat sätt och det är roligt att samla på dessa stjärnor.

Phu, det var mycket som skulle tas upp idag. Men i överlag så är jag riktigt glad för denna uppdatering och redan idag så kommer vi att kunna ta del av en ny uppdatering och det verkar som att dessa äventyr kommer att fortsätta i Wildwoods. Men detta för vi veta först efter att den nya uppdateringen har kommit.

Tills dess så får ni ha det så bra och så ses vi nästa vecka!

Puss & kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween