Mica är tillbaka

Cloud Kingdom

Inget i världen är som vanligt just nu. Så det känns för min del skönt att både använda SSO som lite av "en flykt" från verkligheten men också att något är som vanligt i små delar av livet i alla fall. SSO håller på vissa traditioner och en av dessa är Micas Cloud Kingdom som är tillbaka och ljusar upp tillvaron på Jorvik under ett par veckor.

Det är mysigt att åka ovan molnen och drömma sig bort, samtidigt som man kan få lite extra XP till hästen medan man gör det. Denna gång har Mica med sig lite ny utrustning som är jättefin tycker jag. Simpel men ändå färgglad i regnbågstema. Jag köpte direkt alltihop och tog på mig och min nuvarande häst, Cherryblossom, vissa delar från det setet. 



Inte nog med detta, under dessa veckor finns även alla NIO jorvikiska urhästar att köpa om man inte haft råd eller kunnat förut. Jag har redan alla, men kul för de som inte har att kunna få tag på dessa igen.

För övrigt så fortsätter jag kämpa med ödesridningen (är snart på 30 000 av 12 0000) samt att samla ingredienser till Farah och göra leveranser till hela Jorvik.

På sociala medier och hemsidan kan man även se lite sneekpeaks på vad som händer under sommaren, trots att SSOs medarbetare har en välbehövlig semester. Inte många spel fortsätter uppdatera så frekvent under sommaren. Även om det är mindre uppdateringar så är det väldigt kul. Jag vill prioritera att spela mer SSO framöver för det är ett av mina favoritspel, men ibland är det mycket annat som pockar på ens uppmärksamhet. 

En uppdatering som gjorde mig mest nyfiken var den sista sommaruppdateringen: 26 augusti | Välkommen hem, Ödesryttare...

Är det nya huvuduppdrag på G, möjligtvis? Det är bara vänta och se. Nu ska jag snart ta min Cherryblossom och rida en runda så hörs vi snart igen!

Puss och kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween