Midsommar på Jorvik



Midsommar på Jorvik


Hej på er! Ni undrar kanske var jag har varit och att detta inlägg är lite försenat. Men det är så att jag har varit upptagen med att fira midsommar på Jorvik, i mindre skala detta år än förra året, men roligt ändå. Jag hade redan alla midsommarkransar sedan innan men har ridit runt och letat för skojs skull, om så bara för att njuta av den nya fina naturen vi har i spelet idag. 




I Sverige, precis som i resten av världen så går allting på sparlåga och alla våra offentliga midsommartillställningar har av naturliga skäl ställts in. Men då passade jag på att fira lite i Jorvik istället. Det är mysigt det med. Jag har mycket annat som pockar på min uppmärksamhet, men jag vill bli lite bättre på att ta mig tid för att hoppa in i den Jorvikiska atmosfären lite oftare.

På andra sidan så jobbar jag sakta men säkert upp min ödesridning och mot målet, en gratis häst. Och inte bara gratis, utan en jättefin sådan också. Men det hägrar lååååångt borta. Försöker logga in så ofta jag kan, men ibland glömmer jag bort eftersom, tja, livet kommer emellan.

Men men nog med ursäkter. Jag har haft en finfin midsommar, i spelet helklart och i verkligheten mycket regn och åska, men en bättre ursäkt till att göra det föregående, haha!

Denna vecka kommer något mycket spännande, vi ska få ta på oss skaparbyxorna och få göra egna saker med ingredienser från hela Jorvik. Jag vet inte så mycket om detta, men se nedan för en liten teaser om det som komma skall:


Jag vet inte hur det är med er, men jag blir i alla fall supernyfiken av detta. Hoppas det leder till att vi också kan få våran egen Hedwig (uggla) tillsammans med massa annat kul som vi själva har gjort!

Det var allt för mig idag, vi hörs snart igen!

Puss och kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween