En dag med Kelia

Häng med mig (Kelia) en dag i Jorvik

Idag tänkte jag att ni skulle få hänga med mig en dag när jag rider runt i Jorvik. Idag hade jag några saker på min to-do-list så det är bara att börja, häng med!


Jag och Moonspark sov över på Starstable-ranchen så vi var på plats redan på förmiddagen då det var dags att börja bocka av att göra-listan. Så jag började med att klappa om henne ordentligen och sedan ta hand om hennes skötsel.


Vi säger god dag och hälsar er välkomna till vår dag!


Jag hoppade upp på henne och vi värmde upp en snabbis runt ranchen i trav innan jag red bort för att göra loppen på ranchen.



Tyvärr så har jag inte varit så bra på att ta hand om mina hästar på senaste, så Moonspark var lite ledsen idag, men hon vet att det inte är illa ment. Nästa steg för oss var att göra loppen, först solo och sedan utmana någon. Idag förlorade jag slalom men vann de andra två.




Efter att vi gjort loppen så hjälpte vi Mary att hitta hennes bortsprungna djur. Moonspark gick upp en level och vi hade det rätt mysigt!


Sedan tog jag Josh transport till Moorland för att plocka upp månadens gratispryl för life-time-riders. Ett par riktigt snygga kängor, men för nu så håller jag mig till mina westernskor.







Sedan tog vi oss tiden att rida runt och göra klart Catherines minnen (de som finns än så länge). Jag gjorde Dinodalen, Epona och Gylleåsarnas dag. Det var ett utmärkt tillfälle att rida runt och se sig omkring i Jorvik, det var pinsamt länge sen och så härligt!


Vi avslutade vår utflykt med att göra ödesridning för Rihannon och jag gick äntligen upp en nivå. Men det tar tid.


Det fick vara allt för dagens utflykt och jag hoppas vi ses snart igen!


Ha det så bra och vi hörs snart igen!

Puss och kram




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween