Välkommen till Starshine Ranch!


Välkommen till Starshine Ranch!

Välkommen till Starshine Ranch!

Hej och välkomna till veckans blogginlägg! Ja, som sagt vi vet att vi är försenade med detta och detta beror på att vi båda har haft mycket att göra IRL och samt jag (Siri) råkade glömma av mig i förra veckan att skriva. Detta är nu fixat så låt oss koncentrera på veckans uppdatering!

Och jag (Siri) måste då säga att det är verkligen kul att vi får en ny ranch att springa runt på! Vem äger denna ranch? Jo, det är Ödesryttaren Lisa Petersons pappa som gör det. Han har tidigare jobbat på Dark Core men sade upp sig för att återgå till hästarna och han har lyckats köpa sig en del mark mitt i Firgrove, och jag kan knappt sitta still! För detta ställe ser jättemysigt ut! Och jag älskar då det kommer nya saker som man för göra! Hur tar man sig hit då? Jo, man kan prata med Josh som har haft pole bending banan i Moorland eller så kan man helt enkelt rida dit själv om man vill!

Som sagt så finns det en hel del saker att kolla in och skulle du vilja ta vid Kelia?

Ja,visst Siri! Är man Westernintresserad, som jag (Kelia) så är detta helt fantastiskt. Det är som att en bit av den amerikanska ranchkänslan har letat sig in i Jorvik. Starshine Ranch passar ypperligt för att använda som rpg-område och fint att ta bilder på. Själv längtar jag tills den nya American Quarter-hästen kommer, för den kommer göra sig alldeles utmärkt fin i westernutrustning och jag skulle vilja ha de nya chapsen som finns att köpa tillsammans med en del andra godbitar på ranchen.

Men inte nog med det. Du hittar även din hästränare och veterinär här, samt ett helt nytt hemstall. Om jag själv in vore så fäst vid Jorvikstallet och Jarlaheim så vore det här en stark kandidat för mitt nya hemstall. Jag stannar nog dock vid Jorvikstallet än så länge... 

SSO hintar även om att det kommer dyka upp mer aktiviteter att göra på ranchen och det ser jag fram emot. Så länge tänkte jag ta mig lite tid att undersöka på ranchen och det tycker jag att ni ska göra också!

Angående påskeven (eller avsaknaden av det): enligt SSO så ville de inte komma tillbaka med ett cirka 8 år gammalt påskevent utan att göra rejäla justeringar och det var inget de hunnit göra till detta år. Så istället för att rulla ut ett gammalt event som inte passar med SSO nuvarande stil/grafik/känsla så avvaktar de i år (vad vi förstår) och kommer åter med ett nytt event nästa år. Vi tycker det är bra att vänta istället för att komma med något halvdant, även om vi båda brukar gilla påsk och äggjakten. SSO vet oftast bäst och vi förstår hur de tänker. Kom ihåg att allting inom spelutveckling tar tid! Det kommer fler event under året som vi har att se fram emot.

Det var allt från oss, dags att galoppera till ranchen! Vi ses nästa vecka!



Puss och kram


och



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween