Historiebibliotek och förändringar


Historiebibliotek och förändringar

Wow, vilken uppdatering vi har fått! Det har skett många och stora förändringar i SSO! Det som har hänt är att Ödesryttarna har äntligen fått sin uppdaterade look genom alla uppdragskedjor, SSO har gjort är att man nu kan se vad som här huvudstory och vad som är sidequests, SSO har ändrat lite krav som man måste uppfylla för att t ex. låsa upp huvudstory eller låsa upp ett område, då man har gjort ett speciellt uppdrag så händer det att man får en klocka över det quest man håller på med och det betyder att man måste vänta tills nästa dag eller så kan man sova över i spelet för att komma ifrån det men SSO har kollat igenom detta och har tagit bort vissa av dessa klockor och satt dem på ett bättre ställe som passar ihop med storyn etc.

Både jag (Siri) och Kelia är jättetaggade över denna uppdatering och hoppas att det blir snart andra NPC's tur att få sig en makeover och att de också får sin uppdaterade look i spelet! Och om ni undrar varför detta inlägg kommer ut idag istället för igår så är det för att vi har haft en del saker att göra i IRL som vi måste lägga ned tid på, men som sagt bättre än sent än aldrig eller hur?

Och på tal om bibliotek, har du tid att utveckla dina tankar kring över en viss dagbok och den nya funktionen historiebiblioteket Kelia? För min (Siri) tanke kring detta är bara för överväldigande och är för exalterad för att ens kunna få ut något vettigt!

Vi gillar ju att samla på saker, så jag (Kelia) tycker att det är roligt att få en till sak att samla på. Men också att man kan gå tillbaka och läsa igen om man vill, för under huvuduppdrag och liknande är i alla fall jag så uppslukad att jag kanske inte alltid tar mig tiden att läsa så noga. Då uppskattar jag att det finns en funktion där vi kan gå tillbaka och läsa. Har ännu inte hunnit logga in och se det i praktiken, så kanske återkommer med några tankar och funderingar när jag väl har sett hur det är. I teorin låter det som en utmärkt idé och som sagt, jag gillar att kunna gå tillbaka och uppdatera mig på storyn, särskilt ifall det har gått lång tid sedan jag spelade och jag vill veta något specifikt. 

Eftersom jag är en nörd på flera sätt så tycker jag väldigt mycket om lore (bakgrundsfakta) för flera spel men särskilt SSO. Ser framemot att få göra den nya questkedjan och låsa upp historiebiblioteket så jag får se det med egna ögon! 

Blev väldigt glatt överraskad över veckans uppdatering. Det kanske inte verkar mycket för världen, men att SSO tar sig tiden och ändrar på "småsaker", tweakar till storyn och försöker förbättra spelet för alla gör mig väldigt glad. Även om det inte påverkar mig så är jag glad att de som kommer efter kan få en ÄNNU bättre spelupplevelse! Det gör ju också spelet mer hållbart över tid. Och allt i slutändan gör ju även att kommande uppdrag är bättre om man hela tiden jobbar för att utveckla sig själv och spelet. Tack återigen SSO! Ni gör ett fantastiskt jobb!

Med dessa ord så avslutar vi veckans inlägg. Galoppera in på SSO och spela de nya questen så fort ni bara kan, det ska iaf vi göra!


Puss & kram





och 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween