BEST OF 2019! enligt Siri


Topp 10 bästa uppdateringar på SSO år 2019!

Nu har ännu ett år gått på SSO och det har varit roligt att följa med på denna resa! Och jag hoppas på fler överraskande uppdateringar under det nya årtiondet vi har klivit in i! Men här är min, Siri's lista över de 10 bästa uppdateringar som har kommit till SSO år 2019! Bilderna som dyker upp här har jag lånat från SSO's hemsida!

10. Aprilskämtet Car Stable

April April! Vi presenterar CAR STABLE!

Alltså! OMG! Jag fullkomligt dog över år 2019 aprilskämt! xD Det var absolut det bästa skämtet jag har någonsin sett! Och jag tycker att det är bra att SSO har ett sinne för humor på arbetsplatsen, för det kan även skänka många andra sig ett gott skratt också, så jag är väldigt nyfiken på vad SSO ska har för aprilskämt i år! ;P

9. Purple pony

Purple Pony-party!

Purple pony har fått fler roliga outfits till butiken och denna gång så var det sjöjungfru som var temat! Tycker att det är mycket roligt att SSO tar sig tiden att göra dessa outfits eftersom de passar bra till cosplay och det finns en och en annan i SSO som verkligen gillar att hålla på med det, sen så tycker jag att det är ändå snygga saker som jag självklart skulle vilja ha!

8. Ny utrustning

Ny utrustning på väg!

Vi har också fått ny utrustning till våra hästar och jag måste bara säga att de nya sadlarna är helt fantastiska och det känns verkligen att SSO har lagt ned tid på dessa så att de verkligen ser ut som riktiga hoppsadlar! Så jag är väldigt spänd på att se vad SSO kommer att komma med för utrustning i framtiden!

7. Röda snörets stig

Följ med på Röda Snörets Stig!

Önskar verkligen att fler att det blir fler uteritter framöver och att man får se olika miljöer i spelet och jag tycker att detta är ett väldigt bra koncept samt att det får oss spelare att sammanstråla tillsammans och se något vackert och att det väcker upptäckarlusten till liv!

6. Grafik ändringar

Nya ändringar på Jorvik!

Och vad mer kan man säga om alla grafikändringar som SSO har gjort under året, för min del är jag helt överlycklig att det blir en sådan fin grafik i spelet! Tyvärr så finns det en hel del som har klagat att det är för "tecknat" men den "realistiska" grafiken som var tidigare i SSO var ju okey, men man såg också att det finns olika brister i det hela och tittar man på andra spel som har "realistisk grafik" så ser man att spelet åldras INTE så särskilt bra jämfört med den "tecknade grafiken". Därför tycker jag att SSO gör helt rätt med att få till den grafik som SSO vill ha och vi spelare ska få kunna njuta av den. Och det kommer att komma fler ändringar framöver då de inte har uppdaterat små detaljerna!

5. Global store

Ja, vad kan man säga om denna funktion? Jag tycker då att det är en smart funktion eftersom det blir lättare att hitta det man vill ha, tidigare så var man ju tvungen att minnas vart man kunde hitta det där speciella plagget eller utrustningen till sin häst och märk väl att detta var innan starstable database fanns!

4. Julbyn och julbockarna

Och vad mer kan man säga om juleventet som inte är redan sagt? Jag tyckte att det var kul att göra men jag måste nog kanske hålla med Kelia om att springa runt och jaga dessa julbockar blev kanske lite enformigt och för mycket upprepande men i överlag så är jag helt nöjd för att vi har fått nu under julen!

3. Hästraserna

Det Jorvikiska Varmblodet!

I år har det kommit många nya hästraser till SSO såsom fler Jorvikiska varmblod, Curly, Clydesdales men det har även kommit uppdaterade hästraser och dessa Andalusier, Tinker, Achaltekeer m.fl. och jag är jätteglad över att det har kommit så många nya raser men samtidigt så har SSO också tagit sig tid till att uppdatera även de äldre hästraserna som redan finns och gett dem samma behandling så de ser helt nya ut! Är så otroligt taggad på de hästraserna som är på väg under 2020! 

2. Halloween och Regnbågsfestivalen

Horse

Jag hade det väldigt svårt att välja vilket av dessa event är roligast så de fick en delad andra plats, men jag måste verkligen uttrycka mig under Halloweeneventet var det roligaste med tanke på att man fick en liten springande pumpa bredvid sig! Hur gulligt är det inte?! Även om jag trycker om mysläskigt som bara SSO kan göra så är det bara en sak som skrämmer mig mer än annat och det är den där lilla flickan som man kan hitta i sitt hemstall... Och tidigare så hette Regnbågsfestivalen för Fortunafestivalen men oavsett om det byter namn eller inte så är det ändå ett roligt event och jag vet hur mycket Kelia älskar att terrorisera Chaun the lepricaun! ;P

Regnbågsfestivalen

1. Rädda Anne

DAGS ATT RÄDDA ANNE!

Äntligen! Äntligen så har vi fått rädda och välkomna Anne tillbaka till Jorvik! Det här har varit en av mina favorit uppdateringar då det gäller huvudstory, vill helst inte spoila men det är bland de roligaste uppdragskedjor som jag har gjort!

Så detta var min lista över de 10 bästa uppdateringar under 2019! Vilka uppdateringar tycker ni var bäst och om ni fick lägga till något vad skulle det vara i så fall? Och jag hoppas att ni ser fram emot vad SSO kommer att komma med under 2020 för det gör både jag och Kelia iaf! Vill passa på att tacka för denna gång och så hoppas jag att vi ses nästa vecka!

Puss & kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween