BEST OF 2019! enligt Kelia


Topp 10 bästa uppdateringar 2019

Hallå alla! Nu är det dags för en recap över året som gått och uppdateringar som SSO har rullat ut med, så här kommer min, Kelias, lista över de 10 bästa uppdateringarna 2019 (och kanske några bonusar). Bilderna har jag lånat ifrån SSOs webbsida.


10. Ny sadel

Året 2019 fick vi en ny ursnygg sadelmodell. Lindas hoppsadel. Som allround-ryttare så längtar jag efter att de kommer allroundsadlar men också nya dressyrsadlar!

9. Röda snörets Stig

Kul att SSO öppnade upp nya trailrides i nygamla miljöer. En kul aktivitet att göra tillsammans med vänner. Lugnt, avslappnad och fantastiskt vackert! Röda Snörets stig med fler aktiviteter hoppas jag återvänder i år!

8. Julbyn + julbockar
Vi jagade och jagade julbockar under julen. Julbyn var tillbaka och lika mysig som alltid. Tyckte att det var väldigt kul med julbockarna, om även det kanske blev lite väl enformigt (och stressigt) på slutet eftersom jag ville hinna till två konton. MEN superkul och SUPERFINA belöningar. Så många, fina stickade tröjor som man fick gratis!!

7. Gyllenåsarnas dal

GÅD fick sig en rejäl glowup. Det är vackrare, fridsammare och härligare än nånsin att rida runt där. Passade perfekt med det nya pumpaeventet så fick man en anledning att se sig om i de nya miljöerna. Jättekul!!


6. Midsommarhästarna

Det släpptes ett antal Limited edition-hästar under 2019, varav de här midsommarhästarna är mina favoriter. Vackra, unika både som förvandlade och i sin civila form. Älskar att samla på hästar så de här blev varmt välkomnade till min samling på en gång!

5. Springande katt

Hur urgulliga?! I år så fick vi nya springande husdjur, söta katter! Är överlycklig att få ha en jamande vän i min sadelväska.

4. The Global Store
Vi fick också en global shop i år. Vilket betyder att vi kan shoppa när vi vill. Helt enkelt var och när som helst. Kanske behöver man något snyggt att matcha, eller så är man i kris för de där nya snygga ridbyxorna som ALLA andra har. Jag vet ännu inte om det är bra eller dåligt, men jag tänker fortsätta gå med att det är positivt.

3. Regnbågsfestival


Fortunafestivalen bytte namn och årstid och är en av mina favoritevent under året. SÅ glad att se att den kom tillbaka. Vi fick ett superfint regnbågssett och äntligen fick jag åter terrorisera Chaun the lepricaun med allt guld som jag samlat, heheh... 


2. Tinkerhästen

Min första häst som jag köpte i SSO var under våren 2013 och det var en Tinker. Under 2019, fick så tinkern sin väl väntade uppdatering. Jag har ännu inte skaffat någon än, men det beror inte på att jag inte älskar den nya modellen för det gör jag! ÅH vad jag vill ha en Tinker som jag kan ta med till Dinodalen för att göra lite arkeologi. Jag funderar bara vilken färg jag ska skaffa!


1. Vi fick rädda ANNE!

Vi fick rädda Anne och välkomna henne tillbaka till Jorvik efter en lång tid fast i Pandoria. Hurra! Kan inte berätta mer utan att spoila för mycket, men det var en riktigt roligt quest-kedja. Och efterlängtad!



BONUS:

- Det Jorvikiska varmblodet
Vi fick ju var nya starhäst redan under 2018, men under 2019 så släppte de det Jorvikiska varmblodet som en egen 'ras', dvs. man kan köpa flera hästar a la startmodellen. Superkul, då den är verkligen jättefin!

- James
James i Fort Pinta fick en uppdatering och ser nu ut som en tonåring han är. Inte en lite skitunge som är en tvärhand hög (även om han fortfarande beter sig som en ibland).

- Bjud in en vän till ditt stall
Från och med 2019, kan vi också bjuda in vänner till vårat stall!


Nya/uppdaterade hästraser under 2019 (som inte kom med i min lista):


- Chincoteagueponnyn

- Achaltekeer

- Andalusier

- Curly



Vi ser fram mot ett späckat 2020!

Puss & kram



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween