Angående huvudstoryn...


...äntligen har vi fått spela alla delar!

Detta inlägg innehåller spoilers från den senaste huvudstoryn (februari 2019), så om ni inte vill läsa om det så hoppa över detta inlägg och gå vidare till nästa!!


***

Jag tänkte bara dela med mig om av lite av mina tankar från den senaste huvudstoryn och sedan kommer det kanske bilder i framtiden från min upplevelse av uppdragen. Det har varit en serie uppdrag uppdelad på tre olika veckor och jag tycker att det har varit lagom med uppdrag per vecka, även om jag såklart som många andra önskar flera timmar med uppdrag i stöten så förstår jag att det inte går rent praktiskt. Så jag gillar att det har delats upp på flera olika uppdateringar så även om jag får vänta mellan så har det varit värt väntan.

Det var lite praktiskt. Nu över till själva uppdragen. Förutom att uppdragen hade enormt fin story, var så väldigt genomtänkt och genomarbetat och det känns verkligen att SSO har lagt ned hjärta och själ i dessa uppdrag. Det var en fröjd att spela igenom dessa och jag längtar tills jag får återuppleva dessa på mitt extrakonto! Jag tyckte väldigt mycket om Lisas låt och jag tyckte det var väldigt fint att träffas och prata vid lägerelden. Jag vill inte avslöja alltför mycket även om ni har valt att läsa vidare av egen fri vilja, jag tycker det är något som man verkligen behöver uppleva själv.

Det mest fantastiska var att vi efter två långa månader (som varade över sju år i verkligheten) äntligen fick hämta hem och rädda Anne från Pandoria. Så vad som väntar oss under nästa huvuduppdrag får vi se, men jag ser framemot att äntligen få lära känna Anne, senaste gången jag träffade henne var ju i det gamla Star Stable-spelen, så det var underbart att äntligen får rädda henne! Det är också något som jag väntat på i princip sedan jag började spela SSO. Så fint! Även om vi tyvärr förlorade en kär vän, som jag tror kommer återvända till oss på något sätt, men ta mig inte på orden.

Nu ska jag avrunda, vi hörs snart igen. Ha det så bra!

Puss och kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween