Fashion week!


Fashion week!


 DISCLAIMER; Bilderna är lånade från SSO's webbsida!

Hej och välkomna till Jorviks Fashion week! Hoppas att ni har det kul med att springa på catwalken och visa upp er i de olika teman som finns, både jag (Siri) och Kelia är taggade på årets hetaste modevecka. Vad jag (Siri) gillar med årets Fashion week är att man inte behöver vara Star rider för att kunna delta, och att det är Thalia som är årets arrangör. Dessutom så är det vi spelare som är årets stjärna då modellerna inte vet riktigt vad de ska ha på sig och tidigare år så har Fashion week råkat ut för sabotörer.
Nu har ni alla chansen att visa upp er egen stil!
För att detta ska undvikas så har Thalia hyrt in Jorvik rangers för att hjälpa modepolisen, eftersom det verkar som att det försvinner saker hela tiden och Lacroix vill ha våran hjälp med att försöka hitta tjuven eftersom han vill inte visa sig vara sämre än rangern Alonso. Tyvärr så har jag (Siri) inte haft tid att spela då jag har bytt arbetstider och är på två olika arbetsplatser så jag har inga bilder att visa från modeveckan. Hur är det för din del Kelia?

Jag, Kelia, tycker också mycket om Modeveckan. Det jag gillar mest med årets Fashion Week är att det i samband med detta kom en ny hårstil (som jag direkt bytte till), samt att vi nu kan spara hår och smink och byta mellan dessa så mycket vi vill utan att betala för det! En (av alla) funktioner som jag har längtat efter! Det andra som är bra med denna period är att SSO passar på att släppa nya kläder som är så söta. Tyvärr använde jag upp alla mina SC på håret, men om några veckor då jag hunnit spara ihop lite pengar så ska jag gå tillbaka till butikerna och köpa på mig lite nya höstkläder.

Frisyren som Kelia köpt (dock i silver, men vill ha typ alla färger!)
Jag har hunnit spela igenom uppdragen, men jag glömde totalt bort att ta bilder på det! Det som också är roligt med Modeveckan i år är att man kan prata med alla NPC's som står runtom catwalken! Jag hoppas att det kommer ännu mer hår och smink och nu när man får behålla de tidigare man har haft så kan man ju köpa på sig lite olika färger och stilar som man kan växla med, ser framemot det! Samt att den nya garderoben inte borde vara långt bort då den skulle komma innan årets slut, kan inte vänta! (Det känns lovande med den nya garderoben och sminkspegeln som lagts till i hemstallet) Tyvärr har jag inte haft så mycket tid att spela som jag velat då jag har mycket som pågår i livet, då jag ska flytta till en annan lägenhet och samtidigt balanserar jobb och andra fritidsaktiviteter och resor. Men förhoppningsvis får jag mer speltid i slutet av året, iaf ska jag ta mig tid att spela juluppdragen för det är ju bara SÅ mysiga, men det är några veckor kvar tills dess!

Den nya sminkspegeln och garderoben
Ps. Glöm inte att modeveckan håller på till den 10:e oktober!

Det var allt vi hade för denna gång och vi hoppas att vi ser er nästa vecka!

Puss & kram

och



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vi får bege oss till Pandoria!

Hemligt uppdrag

Halloween