Äntligen får vi rädda Nightdust! (SPOILERVARNING!!)


Operation: Rädda Nightdust

SPOILERVARNING: Har ni inte gjort questet där man får rädda Nightdust och inte vill veta vad som händer eller hur det går till, så läs inte det här inlägget. Är ni intresserade av att veta vad som händer och hur jag (Kelia) ser på det så stanna gärna kvar!

Så efter många veckor och månader så har äntligen den sista delen av questet att rädda Nightdust kommit. Det är en questkedja som jag har sett framemot att få fortsätta på och förhoppningsvis avsluta (vilket vi har fått göra nu). Jag tycker att den nya uppdragskedjan var välgjord och snygg som vanligt, men hade en rolig och väldigt oväntad twist som förde än mer magi till Jorvik och dess tillhörande värld. 

Först och främst fick jag gå och möta Erik på Pir 13 eftersom Madison sprungit bort (igen), och in för att rädda Nightdust i labbet. Erik avledde vakternas uppmärksamhet så jag kunde smyga in in byggnaden och leta reda på Madison. Sedan hjälptes vi tillsammans åt att fixa kontrollrummet så vi kunde smyga in i labbet och rädda hästarna, men Mr. Anwir var tätt inpå oss. Efter lite jagande och springande efter en muterad Mr. Anwir så lyckades vi tillfångata honom och rädda hästarna.

Det var en rolig uppdragskedja och lite oväntad som jag sa innan, men jag kunde inte låta bli att skratta högt när jag såg Mr. Anwirs "snygga" förvandling. Det var kul med en twist som i alla fall jag inte hade räknat med och även om jag är vuxen (i alla fall ska påstås vara det) så tyckte till och med jag att det var läskigt på sina håll.

Men nog om detta, nu kommer lite bilder från mitt äventyr:




















Tills vi hörs nästa gång så får ni alla ha det superbra!

Puss och kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween