Glad Påsk!


Glad Påsk!

Men vad är detta? Var det inte Kelias vecka i veckan? Jo, det stämmer att det är Kelias vecka men hon har fullt upp med att slås mot Garnok genom att göra research bland böckerna i Fripps bostad och vi får hoppas att hon hittar något snart innan jag (Siri) får dra ut henne från hennes research så att hon får både frisk luft och sömn. ;P (haha, skämt åsido den riktiga anledningen till att Kelia inte kan skriva i veckan är för att hon har så mycket att göra i det verkliga livet men vi får hoppas att hon kan skriva nästa vecka!) :)

Men annars så önskar vi er alla en glad påsk och hoppas att ni har det kul på Jorvik. Själv så tycker jag (Siri) att det är kul med påsk och gillar verkligen när påsken är i Jorvik, då får man leta efter vanliga ägg som folk har gömt t ex. Felix har gömt sina ägg runt Silverglade byn. Jag gillar också dom stora gyllene äggen för att där kan man få fina grejer både till sig själv och sin häst. Men jag tror nog att det bästa som har kommit med denna påsk är det nya racet bland molnen! Det är ju hur häftigt som helst! Jag gillar att det är varierande inslag så som att man springer in i en vind och då kan det antingen öka farten eller bromsa en, det kan slå ned blixtar, det regnar och gör banan lite halkig m.m. tycker verkligen att det är supercoolt! Om ni inte har testat denna coola bana än så gör det för jag rekommenderar den verkligen. Men nog babblat från mig här kommer lite bilder från mitt äventyr med påsken på Jorvik!

Årets påskletande med Felix

Första ägget men resten får ni hitta själva ;) Det finns 5 st ägg att hitta
Hittade denna pandoriska kanin men kunde ej testa detta för att jag inte har min starthäst
Mitt första gyllene ägg, har hittat ett till i Jorviksstallet men ska leta efter mer :)
Hälsar på Mica Stoneground

Är i Molnriket
På väg mot molnracet
Starten
Någonstans efter banan ;)

Mitt resultat och måste säga att jag är ganska nöjd med det för att vara min första gång :)


Tack för att ni har tagit er tid till att läsa detta inlägg och så hörs vi nästa vecka!

Puss & kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween