Fortunafestivalen


Fortunafestivalen


I år var det dags igen att hjälpa till med förberedelserna till Fortunafestivalen, och som vanligt så har Bobcats fått uppgiften att göra det. Men som alla vet så är det vi spelare som gör det mesta av jobbet, men när man har avslutat questkedjan så får man alltid en liten belöning för besväret. Men det är inte bara festivalen som har kommit till Jorvik, det har även pysslingen Chaun gjort med sin regnbåge. Dock så har Chaun problem med sin regnbåge eftersom den kraschar hela tiden varje gång den slår ned i backen och sprider ut allt hans guld men om vi spelare rider dit och hjälper Chaun att samla ihop sitt guld så kan man förvänta sig en liten belöning beroende på vilket guld man hittar. Hittar man dåligt guld så får man mat till sin häst eller skräp som belöning (om jag minns rätt), däremot hittar man bra guld så kan man få det nya setet som är för i år men man kan även få från tidigare år. Och ifall om det är någon som undrar så håller detta event på i två veckor. Men nog babblat ifrån mig här är lite bilder från festivalen och guldletande.

Jo, just ja! Innan jag helt och håller på att glömma så har ju SSO kommit med en ny snabbkommando för att ta bilder! Jepp, ni hörde rätt och bilderna nedan är tagna med SSO's nya snabbkommando. Man trycker på F2 som finns i den översta raden på tangentbordet. Jag (Siri) och Kelia har använt ett program som heter Fraps när vi har tagit våra bilder så jag skulle gärna vilja se en liten kommentar om vilket som är bättre, Fraps eller SSO's kamera.

Gör i ordning hästarna till festivalen

Klänningen är ny för i år :)

Guldletande hos pysslingen Chaun






Det var allt från mig denna gång vi hörs nästa vecka!

Puss & kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween