Did someone say Storyquest?!


Did someone say Storyquest?!

Äntligen så har vi fått mer Storyquests! Både jag (Siri) och Kelia är exalterade över dessa questkedjor eftersom i dem så får vi äntligen rädda både Herman och Justin. Därför så kommer vi att berätta om våra upplevelser när vi spelade igenom dessa questkedjor, så om ni inte vill bli spoilad över vad som finns i dessa questkedjor så rekommenderar vi att ni slutar läsa nu. Och om ni är nyfikna och inte kan vänta så läs gärna vidare.

SPOILER - För utom att rädda Herman och Justin så finns det lite anmärkningar kring en del saker ifrån questkedjorna.

Siri: Äntligen! Äntligen så får vi rädda Herman från GED's klor, jag har verkligen saknat Herman då han inte har varit i Jorviksstallet. När man startar questet då börjar man hos Mrs X där hon berättar att vi ska försöka rädda Herman och ju längre in man kommer i questet så uppdagas det en hel del saker som är värdiga att lägga på minnet. Allt slutar bra och Herman får träffa Mrs X för första gången samt att av någon anledning så är inte Juniper Peacebloom med när vi träffar Mrs X. Skumt eller hur?

Och i Justins fall så får vi lära oss en hel del saker också innan vi räddar Justin från druidfägelset, vi spelare får en förklaring till vad Starbreeds är för något samt att vi också får veta att det finns något som kallas för Vildviskare och vad deras egenskaper är. Men man stöter på lite problem och detta leder till att vi ska försöka att få ut Justin ur druidfängelset, när vi har fått ut Justin så dyker det upp ett litet annat problem som vi måste försöka lösa och det går så där men allt slutar väl och Justins sluter upp på vår och druidernas sida. 

Dags för mig att sluta babbla och visa lite bilder på hur dessa äventyr ser ut och här näst så är det Kelias tur att berätta.








Ja! Herman är fri! :D

Här får Herman träffa Mrs X












Justin! Du smyger för sakta! xD

Kelia: Åh! Jag har också längtat efter att få rädda Herman, wow, han har varit borta länge och jag tycker också att det var på tiden att han fick komma tillbaka! Det är nästan 2,5 år sedan Epona öppnade och Herman blev tillfångatagen. Såklart ser vi alltid fram emot nya storyquest och det är alltid kul, men de senaste årets quest har varit top notch, så himla välgjorda och en helt annan upplevelse än de första storyquesten back in the days. Så kul att få vara tillbaka i Fripps boning men vi får verkligen hoppas att han klarar sig och blir bättre snart, och tror vi att Anne kommer tillbaka i år kanske? Efter ett långt uppehåll av storyquest så duggar de nu tätt och ingen är gladare än jag och Siri!

Så vi får hoppas att vi får tag på en starbreed till Anne och det var roligt att veta vad det är och att de har, precis som ödesryttarna, speciell kraft. Jag hade en amazing upplevelse att spela igenom dessa och ser fram emot när jag får spela de igen på mitt andra konto. 

Här nedan ser ni bilder från min upplevelse av storyquesten och jag rockar fortfarande fortuna-setet, det är också något jag tycker om otroligt mycket. 










So far, har årets uppdateringar varit väldigt intressanta och mycket har hänt under det första kvartalet. Och imorgon har vi en helt annan teaser och uppdatering att se fram emot. Och vad kan det vara?



Nästa vecka så är det Kelias tur att skriva, och då får vi se vad hon hittar på då. Det var allt från oss denna gång vi hörs!

Puss & kram


och








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween