Alla hjärtans dag hela veckan (i två veckor)!


På Jorvik firas kärleken till vänskap i två veckor!

Denna vecka är det dags för mig, Kelia, att ta över stafettpinnen för bloggen. Jag tänkte berätta lite om min upplevelse av alla hjärtans dag-eventet. Främst det "nya" loppet som kom förra året. Jag har också letat brev, men det gjorde jag bara för att jag aldrig gjort det innan av någon anledning, däremot så önskar jag att de kunde slänga in någon mer belöning än mat i brevjakten. Det kommer också mer alla hjärtans dag-uppdrag idag, så då får vi se om de kommer något nytt. Jag vet att SSO har lagt ned mycket tid på att förändra Halloween- och Juluppdragen, så jag förväntade mig verkligen inte någon stor förändring, men kanske till nästa år så har de hunnit uppdatera även dessa uppdrag. Återigen så tycker jag att SSO gör ett fantastiskt jobb och jag är övertygad om att de jobbar på många trevliga uppdateringar för oss att ta del under detta år. Precis som andra redan sagt, så är det väldigt ovanligt för spel att komma med nytt innehåll varje vecka så jag tycker vi ska tänka till lite extra innan vi klagar och istället uppskatta det SSO gör. Och om man tycker att något inte är bra, eller något behöver fixas så kan man berätta det till SSO på ett konstruktivt sätt, för det är alltid bra med feedback.

Nåväl, åter till själva loppet. Jag tycker om idén med kompisloppet och jag gillade det nya valentinsetet som gick i rött, svart och vitt, vilket såg sofistikerat och moget ut (även om jag personligen också älskar rosa). Tack vare de nya animationerna på karaktären (som jag tycker är nästa perfekta) så har vi fått möjligheten till nya frisyrer och huvudbonader, och HUR snygg är inte hatten på bilden nedan?! Jag känner mig som en matador eller en superhjälte, en stilig sådan, men ååhh, vad snygg den är! Eftersom jag tyckte att valentinsetet var liite för mycket för mig att ha allting på min på en gång så har jag matchat med några valentindesignade delar av seriefiguren Canter Ella's outfit, som också passande nog gick i rött, svart och vitt. Jag är supernöjd, om kommer nog rida runt i den här hatten alldeles för länge, haha!
 
Bild på min outfit, valentinsetet blandat med Canter Ellas valentindesign
Över till själva loppet, jag gillar det, personligen tycker jag att det är lite för långt, men med tanke på sakerna man får (och att de är gratis) så förstår jag varför. Det är också trevligt med ett lopp som går i Jarlaheim eftersom staden annars är ganska död just nu. Förra året fick vi en teater där, men ni fattar. (Mer saker till Jarla! Och många andra ställen haha). Så jag tog med mig Siri för att göra loppen och på bilden nedan ser ni nästan hela valentinsetet på Siri herself, förutom svansrosetten och sadelväskan. Jag ser framemot att matcha legginsen med en svart eller vit hoodie (eller varför inte rosa), yum. Så det finns 11 belöningar man kan få, efter det så får man en slumpmässig bakelse till sin karaktär som man kan fika i något av Jorviks cafeer. Loppet är mysigt och det är en god tanke bakom genom att man också får anledning att göra loppet tillsammans med människor man inte känner och på så sätt kan skaffa nya vänner. Här nedan ser ni två bilder på mig och Siri (som rider i solnedgången), tyvärr har vi haft lite tid att spela tillsammans så det här var ett ypperligt tillfälle för att få lite speltid tillammans. Sista bilden är början på Valentinloppet, vill ni se mera så får ni logga in och göra det själva! Ett tips är att logga in på eftermiddagen för då är många online och det finns säkert någon som kan rida tillsammans med dig!

Siri poserar i det snygga Valentinsetet

En annan vinkel på samma scen ;-)

En sneakpeak på Valentinloppet!
Förra veckan kom också Jorviks första cosplaybutik. Jag själv är inte så mycket för cosplay, men Canter Ella-setet älskar jag! Det andra är lite fluffigt och gulligt men jag kommer nog köpa några delar av det och matcha upp med andra saker. Jag ser framemot då det kommer fler saker i den butiken, för den är helt makalös! Nu ska jag sluta babbla för denna gången och avsluta med en bonusbild från butiken, wow, säger jag bara!

Bild på Purple Pony (lånad från SSO's webbsida)


Puss och kram,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vi får bege oss till Pandoria!

Hemligt uppdrag

Halloween