Vi kan nu vara vildhästar



Vildhästar, javisst!

Förra veckan kom det en ny funktion till SSO. Man behöver inte ha något viss rykte eller ha nått någon viss nivå utan man kan använda det direkt och det är då vildhästfunktionen! Man kan alltså dölja sin ryttare och rida runt precis som Spirit, som en vildhäst! Jag tycker det är en cool funktion, men precis som med ledfunktionen kommer jag nog inte använda den så mycket. Kanske då och då om jag vill fota några snygga bilder eller så. Det är lite kul att springa runt utan att se sin ryttare, men eftersom jag gillar henne så mycket så vill jag inte vara utan henne så långa stunder. Men det är ju en effekt som är cool och toppen för RPG mm. För mig kommer den nog vara mest användbar för att ta bilder, men jag använder den då och då för att jag tycker det är lite kul.

Dawnecho njuter av att springa fritt!






Jag har dock några saker som jag önskar att de skulle fixa, exempelvis att man genom att dölja ryttaren också döljer utrustningen så man inte behöver ta av/på allt för att aktivera/avaktivera funktionen. Det är ju inte så många hästar som rider med full utrustning utan ryttare. Och det andra är att som hästtjej så vet jag att en häst som hoppas /galopperar utan ryttare inte gör det på samma sätt som med ryttare och just den Frisiska sporthästen (som vid skrivande stund är den enda jag har testat funktionen med) så är hästens rygg lite spänd och den galopperar inte så fritt som jag hade velat (jag förstår dock att det är svårt att göra på annat sätt, men det var något jag tänkte på). Det är inget som stör mig jättemycket och jag kommer fortfarande att använda funktionen då och då.

Jag ser framemot att se vad som händer i veckan!

Puss och kram



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween