VIKTIGT MEDDELANDE + Våra gemensamma intressen del 2



ANNOUNCEMENT

Den 24 oktober kommer Star stable: Den ultimata handboken att släppas till tidningshyllor i pocketformat. Om man har uthållighet kan man vänta till den inbundna versionen som finns exempelvis på Adlibris och kommer att kosta 90kr. 

På Adlibris står det såhär om boken: Star Stable är ett onlineäventyr där du utforskar den vackra och magiska ön Jorvik ridandes på din alldeles egna häst. Star Stables ultimata handbok är fullproppad med smarta tips och du får lära dig allt om hur du kommer igång med spelet. Vilken häst är rätt för dig? Vad ska du tänka på när du väljer hemstall? Hur kommer du vidare i spelet? Jorvik är en ö fylld med mysterier och äventyr. Vi ses där!

Detta ser naturligtvis vi båda mycket framemot men vi kommer nog inte kunna vänta till den inbundna kommer utan vi rycker nog till oss första bästa exemplar när det dyker upp i tidningshyllorna.

_________________________________________________________________________________

Våra gemensamma intressen del 2

I detta inlägg tänkte vi skriva lite mer om våra gemensamma intressen (sådant som vi inte skrev om förra gången). Om ni är intresserad av att veta mera så fortsätt läsa!

World of Warcraft

World of Warcraft är ett MMORPG spel där man skapar en karaktär som får kliva in i världen Azeroth, det finns många olika klaner man kan välja ifrån och vissa klaner har allierat sig med varandra och bildat två olika fraktioner som är Alliance och Horde. Beroende på vilken fraktion som man väljer så får man olika historier berättat för sig och om klanernas kamp för att överleva. 

Kelia: Innan jag själv började spela WOW (tror det var under våren 2013) så förstod jag inte riktigt vitsen. Jag tyckte det var våldsamt, opersonligt och rörigt. Jag hade väldigt svårt att greppa det. Men min pojkvän spelade och jag försökte visa mig intresserad och ställa frågor om det osv. Till slut blev jag intresserad på riktigt och bestämde mig för att testa. Jag blev fast och har sedan starten spelat som hunter, men jag har några alt's (extrakaraktärer) som ligger och väntar om jag får lust att spela mera. Under sommaren 2015 började jag raida (spela i grupp för att döda olika bossar) med samma Guild som min pojkvän. Jag har raidat sen dess i olika grad. Sedan blev det ännu roligare då Siri började spela OCH i år började hon också raida med oss!! Jag spelar mest då en ny expansion kommer ut och mellan expansioner håller jag mig mest flytande, ibland spelar jag mer om jag vill. Ibland känner jag mig lite tvungen, eftersom man bör hålla kunskaperna om bossar och gearen så bra som möjligt, men oftast är det roligt. Särskilt om jag får ta ledigt från det då och då!

Yerdan (Kelias karaktär) är en Draenei Hunter.


The sims

Siri: Så många timmar vi har spelat detta spel sen vi träffades på högstadiet, det var Kelia som "lurade" mig att börja spela detta roliga spel och jag äger två stycken The sims 2 spel, men tekniken har ju gått framåt och så har även detta spel gjort. För tillfället så äger jag inte det nyaste The sims, men jag hoppas att jag kan skaffa mig det inom en snar framtid för det finns så många roliga expansions till detta spel. Jag tror att Kelia kan berätta mer om spelet så scenen är din Kelia.

Kelia: Jag började spela The Sims waaaay back in the days. Tror det var 2000. Så jag har följt utvecklingen och expansionerna sen dess begynnelse. Jag fastnade direkt och har under de här 17 (hjälp!) åren spelat tillochfrån. Min favorit är nog fortfarande The Sims 2 med tillhörande expansioner, men The sims 4 ger en riktigt god kamp och jag gillar det verkligen (eftersom grafik och spelupplevelse utvecklas så vill jag gärna spela det nyaste hursomhelst). Troligtvis gillar jag tvåan så mycket för att jag spelade så mycket då och har många härliga minnen från det. I mina ögon är trean lite av en flopp, fram till slutskedet på den då de hade fixat alla buggar och sånt som gjorde spelet ospelbart, dock så var det fantastiskt att kunna föda upp hästar och rida på dem (hoppas att det kommer till fyran). I dagsläget saknar jag mest olika årstider och djur (hundar och katter kommer snart, men övriga djur också)


Två av Kelias simmar från The sims 4, där den över är lite bränd men ändå glad och den undre visar sin goofy-stil.


Sherlock Holmes


Vad kan man säga om denna tv-serie som startade år 2010? Den är absolut fantastisk! Jag (Siri) började se den när SVT hade fått rätten av BBC att sända den här i Sverige, jag fastnade för den redan efter första avsnittet och har sett alla säsonger som finns och den blir bara bättre och bättre för varje avsnitt! Denna serie har många roliga stunder och dråpliga kommentarer men man blir också inkluderad när Sherlock och Dr. Watson försöker lösa de alla olika mord och gåtor som kretsar kring varje fall som de får. Men denna serie har även sina tragedier och allvarliga stunder, men som helhet så tycker jag att den är jättebra. Vad tycker du Kelia?

Kelia: För mig tog det ganska lång tid att börja se serien, men när jag väl började så sträcksåg jag alla avsnitt. För mig är det så mycket stämning att krypa upp i soffan med en varm kopp te och se på Sherlocks äventyr. Jag gillar hur den är upplagd och hur Sherlocks känsla för detaljer blir så viktig. Ser fram emot att få se mer, när och om det nu kommer...




Sushi (och annan japansk mat)

När jag (Siri) smakade sushi för allra första gången så var jag och Kelia på en sushi restaurang i Frankrike på en liten bakgata i Saint Michel där det låg en massa andra restauranger. Jag minns tydligt att jag hade det svårt att få ned vissa bitar men jag tyckte om det och sedan dess så är det här en av mina favoriträtter. Men jag tycker att en del restauranger är lite tråkiga eftersom de inriktar sig nästan bara på sushi eftersom det är en trend just nu så jag tycker att annan japansk mat kommer som i skymundan. Jag har då fått tur att träffa en japansk tjej som är duktig på att laga mat och jag har fått testa några rätter och jag måste verkligen säga att det finns mycket att hämta ifrån det japanska köket och jag hoppas att restaurangerna kommer att ta in fler japanska rätter. 

Kelia: För mig är sushi en paradrätt och något som jag alltid återkommer till när jag kan, särskilt när jag är ute och reser. För mig som har matallergier så är sushi lätt eftersom jag vet att det bara innehåller det jag tål. Jag hade testat sushi innan jag och Siri var i Paris men då köpt hem från ICA (ingen höjdare) och dels hade min syster lagat och bjudit på det hemma, vilket var mycket gott! Jag gillar annan japansk mat också, ofta så brukar jag köpa bento, som är en blandning av olika japanska rätter, då får man variation och lite olika smaker. Jag har lagat lite japansk-inspirerat hemma och brukar ibland ta in lite japanska kryddor och smaker i min vardagsmat, även om inte hela rätten är japansk.

En japansk bento


Puss & kram





och 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween