Våra favoritområden i SSO


Favoritområden i SSO

Kelia: Eftersom jag är en stor SSO-nörd så älskar jag alla platser i SSO men jag tänkte nämna tre stycken som jag tycker om extra mycket och varför jag gillar dem så mycket. De tre områdena som jag tänkte prata om är Jarlaheim, Epona speciellt New Hillcrest och Dinodalen. Jag tänkte även nämna några bonusar som blir lite extra överraskning så om ni vill veta vilka ställen de är så fortsätt läsa. På bilderna så får ni också se mitt nya hår (för hösten) och min nya haflinger Northdancer.

Jarlaheimtorget


Jarlaheim - jag tycker om det här stället för att det är en stad och jag gillar alla olika vägar och muren är fantastisk. Det ligger nära mitt hemstall, Jorviksstallet och det finns många trevliga platser i Jarlaheim, särskilt shoppar och frisörer. Sedan är det väldigt mycket jul för mig då jultomten befinner sig här och man kan åka i hans släde. Det är ett av områdena som jag hoppas att de förnyar grafiken på snart, det behöver en lite makeover men jag älskar det ändå.



Vid skelettet i Dinodalen



Dinodalen - Jag älskar vintern och tillbringar mycket tid här under vintrarna (speciellt då, för det känns rätt och jag har rätt stämning). Det är vitt och vackert. Jag tar ofta med mig en av mina köldtåliga hästar och tar mig en tur till Dinodalen. Det finns inte jättemycket att göra här men jag brukar passa på att göra lite arkeologi och njuta av miljön. Skulle älska att se mer quests och annat att göra här, men det är ganska genomgående för mig och spelet generellt.


New Hillcrest


New Hillcrest - Påminner mig om USA och ett amerikanskt bostadsområde. Det var kul att se ett riktigt bostadsområde och se att folk har någonstans att bo i SSO. Jag skulle gärna äga ett av husen i New Hillcrest. Sedan är ett av mina favoritlopp där också, det som är nere vid stallet. Plus att torget där alla hästar står är både fint och det är trevligt att rida runt att titta på dem och drömma.


Sydhoven
Gyllenåsarnas dal
Bonus - Jorvik city, Sydhoven och Gyllenåsarnas dal. Jorvik city är spelets nyaste område, men eftersom man inte får ha hästen där så fick de bli en liten bonus istället för en egen rubrik. Jag älskar storstäder så därför älskar jag också Jorvik city, det är perfekt för att shoppa, byta hår och ta en fika eller en glass. Längtar efter mer innehåll rörande Jorvik city och älskar vad SSO-teamet gör med spelet och i vilken riktning det rör sig. Sydhoven och Gyllenåsarnas dal är också bonusar av samma anledning, att det inte händer nåt där, förutom ett par lopp. Så för att de ska få ännu större plats i mitt hjärta vill jag se lite mer aktivitet där, och att Gyllenåsarnas dal får sig en makeover och kanske då också mer liv. Men jag gillar hösten och känslan i Gyllenåsarnas dal, det behövs bara mer liv.

Det var lite kort om mina favoritplatser i SSO. Hoppas det var kul att läsa och vi ses snart igen.




Siri: Då var det min tur att prata om mina favorit platser i SSO. Jag tycker väldigt mycket om alla platser som finns men jag har 3 platser som är lite extra favoriter och dessa är Jorviksstallet samt Jarlaheim, Epona och Sydhoven. Har också tänkt att nämna lite bonus platser så om ni vill veta vilka det är så stanna kvar och läs vidare.

Innergården i Jorviksstallet


Jarlaheims mur med utsikt mot Jorviksstallet

Jorviksstallet och Jarlaheim - Det absoluta favorit platsen som jag har är Jorviksstallet eftersom jag har spelat Starshine Legacy spelen. Vad jag tycker allra mest om är innergården där man ser Hermans hus och att man har en liten paddock som man får rida runt i. Sen gillar jag även de tillhörande djurinhägnaderna där grisarna, hästarna och korna håller till. Själva staden Jarlaheim så gillar jag den för att den är mysig den är inte så stor sen gillar jag den också för butikerna och dess ringmur som man kan rida runt på. Sen har vi ju också Djävulsklyftan som verkar vara en mycket intressant plats och att porten finns just i Jarlaheim så man kan ju fundera på varför de som bor i Jarla har bestämt sig för att hålla denna plats stängd, det finns mycket att fundera över men tills dess vi får komma dit det lär nog dröja än ett tag. Tycker också att det skulle vara dags för ett litet lyft i grafiken både till Jorviksstallet och Jarlaheim.  



Skymningstemplet i Epona


Utsikt över New Hillcrest och Fort Maria från Skymningstemplet

Epona - Oj, här var det svårt att bara nämna ett ställe, för att jag tycker om hela området. Jag gillar karaktärerna och alla olika slags miljöer som man kan finna i Epona, tycker extra mycket om det lilla torget i New Hillcrest där man kan köpa hästarna eftersom det finns många fina och nära till butiker som har bra utrustning både till spelaren och hästen.



Sydhoven
Sydhoven - Här kan man finna lugnet och lyssna på de underbara låtarna som finns på sydhoven samt om man har en av de jorvikiska urhästarna så kan man få se dem i sin praktfulla glans. Visst det finns inte så mycket med människor på Sydhoven förutom eremiten och Madisons familj, men ibland så kan det vara skönt att strosa omkring eller så springer man ikapp den vilda flocken med Welshponnyer.


Dinodalen - Kallterna och Isenport
Gyllenåsarnas dal

Bouns - Jorvik city, Dinodalen och Gyllenåsarnas dal. Det "nyöppnade" Jorvik city är en stor stad där man får möta många intressanta karaktärer och de fantastiska butiker som är fulla av olika slags utrustning. Dock så finns det en butik som har fascinerat mig länge och det är den möbelbutik som det står att de öppnar inom kort, har då fått en lite tankeställare ska man få en egen lägenhet och att man kanske får börja på det hippologiska institutet? Sen gillar jag att man får besöka Leonardos glassbar. Dinodalen och Gyllenåsarnas dal är något som jag har länge velat se att det händer något i dem, jag vet att det finns mycket med potential till dessa områden. Det finns några platser som jag är extra intresserad över och dessa är Askberget och Kallterna i Dinodalen och Bergakungens väg i Gyllenåsarnas dal. Så jag hoppas på att det kommer att bli lite mer med aktivitet där inom en snar framtid och även att dessa ställen kan få sig en liten makeover.

Så dessa var mina favorit ställen i SSO. Hoppas att det har varit intressant att läsa och lämna gärna en kommentar över era egna favorit plaster i SSO, alltid lika kul att höra vad andra tycker!


Puss & kram



och

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween