Vem är Kelia?

Kelia Greenstar (SSO) 🌟

Kelia på en kvällsritt

Kelia har funnits på SSO sedan 2012 och alltid på Air Star-servern. Hon har i dagsläget 21 hästar och är på lvl 20, men när alla är maxade så kommer det en ny (vad det blir får vi se...). Förutom att maxa sina hästar (som är mitt pågående projekt) så jobbar Kelia med de nya uppdateringar som kommer och ibland fiskar för att få lite shillings. Kelia är inte särskilt pratglad (i chatten) men rider gärna runt med vänner och tar en fika vid något av Jorviks alla kaféer eller tar en sväng till Jorvik City eller Gallerian.

Ruby Noblewood (mitt andra konto)

Ruby på Phantomchaser

Jag startade i början av juni mitt andra konto på SSO, för att jag ville återuppleva storyn igen och det kändes roligt med ett till konto. Ruby har för tillfället bara en häst (Phantomchaser, lvl 12) och återfinns på servern Marshmallow Clouds. När Rubys starthäst är på maxlevel ska jag skaffa henne en ponny och sedan får vi se vilken hennes första häst blir (förutom starthästen då).

Människan bakom skärmen

That's me, hello! 

Jag är (snart) 27 år. Jag bor i Växjö som ligger i södra Sverige. Jag har precis fått min masterexamen i Biblioteks- och informationsvetenskap och siktar nu på att möjligen jobba på universitetet eller få en doktorandplats någonstans i Sverige (eller Norden). Jag har varit intresserad av hästar, men ännu mer när jag var yngre och hade tid att rida. Jag hoppas kunna rida till hösten igen, men vi får se (jag lider av ledvärk så orkar inte lika mycket som andra människor i min ålder, men jag kämpar på så gott jag kan). Jag jobbar extra på Universitetsbiblioteket här i stan och om jag har tid över så antingen spelar jag dator eller så tränar jag förmodligen. Jag fick reda på SSO genom att jag spelat de föregående spelen innan och så upptäckte jag SSO, jag tror det var via en insändare i Polluxklubben om jag inte minns helt fel. Jag hade varit med i Pollux i 20 år innan jag gick ur tidigare i år (2017). Jag hoppas att de släpper fler dataspel så småningom, för det verkar vara enda sättet att få hästspel, haha. Har ni några tips på bra hästspel så tipsa gärna (men jag har nog spela de flesta som finns på marknaden).


Mina intressen

Förutom SSO så spelar jag flera andra datorspel, till exempel The Sims, Assassin's creed, World of Warcraft m.fl. Jag har också tre stycken appar som jag spelar dagligen, vilka är Covet Fashion, Design Home och Love Nikki. Jag är intresserad av mode och smink, vilket resulterar i att mitt instagramflöde är ofta fokuserat runt olika sminkningar och outfits. När jag vill koppla av så ser jag ofta någon serie eller på YouTube. Annars så hittar ni mig nog på ett fik med en kopp kaffe i handen och en bok i den andra, eller så är jag på min cykel eller promenerar. Jag är lite överallt och har ofta många bollar i luften. Har jag en stund över så tycker jag om att måla i TopModel-målarböcker (ja, jag är fortfarande 27 år, haha). Jag är också ett STORT Harry Potter-fan som firar 20 år med Harry Potter iår (även om jag personligen började läsa böckerna något år senare) 🎇




Vill du kontakta mig? 🌺
Mail
Instagram (privat, inte SSO-relaterad)
YouTube (inte aktiv just nu)




Puss & kram



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween