Hemligt uppdrag


Misträven i Gyllenåsarnas dal

Ibland har SSO ett och annat hemligt uppdrag som man kan göra om man vet var man ska börja. Jag tänkte idag bara prata lite kort om det senaste (som jag vet om). Vill du inte veta hur man hittar det eller vad det handlar om, eller vad jag tycker om det så skippa detta inlägg. Det här kommer inte vara en tutorial men jag kan länka till en som jag tycker är bra om ni vill ha tips på hur man utför uppdraget (se här: Haley Rainstorms blogginlägg). Jag vill bara berätta lite om mina tankar och eftersom det finns en bra tutorial så ser jag ingen mening med att göra det igen.

Nåväl, vad handlar uppdraget om då? Jo, det finns en liten misträv som väntar i Aideens viskning (Gyllenåsarnas dal). Hen är rädd för människor så om man vill prata med denne måste man närma sig den i vildhästform, eftersom det inte går att anta uppdraget annars. För att hitta räven måste man trycka på en svamp i början av området så hoppar hen fram och berättar vad uppdraget går ut på. 

Vad går då uppdraget ut på? Under sju dagar ska du leta upp räven på olika platser i Jorvik. Varje dag en ny plats. Varje ny plats har ett uppdrag. Om man missar en dag så är det bara att leta upp räven på den platsen nästa vecka på samma veckodag.

Efter sju dagar så ska man möta räven igen på samma ställe som man startade för att få en belöning. Jag är ännu inte klar, så vet inte vad belöningen är. Men jag skulle inte avslöja det även om jag visste, det får ni se när ni gjort uppdraget.

Personligen tycker jag att det har varit ett roligt uppdrag, ett lagom ansträngande uppdrag för att orka logga in och göra det dagligen. Jag har missat några dagar, men imorgon, lördag, kommer jag bli klar och äntligen få veta vad belöningen är.

Precis som för många andra så är jag klar med 'allt' i spelet och ser alltid framemot när det kommer något nytt som kräver lite spelande. Jag upptäcker områdena på nytt igen med tanke på att det har tillkommit ny grafik och det är roligt och spännande.

Som sagt, vill ni har tutorial så surfar ni in på länken ovan. Annars så tackar jag för mig och vi ses snart igen!


Puss och kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vi får bege oss till Pandoria!

Halloween